• http://moero.no/wp-content/uploads/2014/12/portfolio-altshop.jpg
  • http://moero.no/wp-content/uploads/2015/01/FORETTER2.jpg
  • http://moero.no/wp-content/uploads/2015/01/Threepages2.jpg
  • http://moero.no/wp-content/uploads/2015/01/Phones2.jpg
  • http://moero.no/wp-content/uploads/2015/01/altshop-iphones.jpg

Altshop.no

Re-Branding, nettbutikk & markedsføring

BESØK Altshop

MagentoIcon-03DIBSIcon-01KlarnaIcon-02mailchimpIcon-16
Moero sitt største og mest komplette nettbutikkprosjekt ble gjennomført i 2014 og lanseres i januar 2015. Vi kan med stolthet si at vi har laget det vi anser som den råeste nettbutikken på markedet. Klikk på linken (tittelen) for å besøke siden.Altshop.no er en av norges største alternative nettbutikker med over 1500 produkter og over 500 affiliates. Med et så stort vareutvalg har brukeropplevelsen mye å si for besøkende. Altshop.no er gode på kampanjer, tilbud og nyhetsbrev, itillegg til det mangfoldige produktutvalget. Med den gode veksten de siste årene, har Altshop et stort behov for å forbedre dagens løsning og videreutvikle nettbutikken. Kunder av altshop er ikke bare kunder, men også personer som søker etter kompetente personer som kan hjelpe de med å velge riktige produkter.. Vi anser Altshop som mer enn bare nettbutikk, det er en portal for å øke livskvalitet. Etter 3 år med samme nettbutikk, samme design og samme utvalg av funksjonaliteter var det på tide å bli moderne.

Behov:

Med et raskt voksende market og en stabil øknining i salget var det en rekke utfordringer som måtte løses, spesielt når de jobbet med nye salgsstrategier. Listen over utfordringene med den utdaterte nettbutikken var lang. Det var mangelfull og tungvin administrasjon, mye fordi nettbutikkløsningen var egentlig ikke bygget for å takle mer enn et par hundre produkter. Dårlige statistikkverktøy gjorde det vanskelig å forstå hva som fungerte og ikke, med plassering av ulike elementer. Både lastetid og SEO fikk dårlig karakter hos www.tools.pingdom.com og Google Insights. Det er planer om internasjonal vekst, så løsningen måtte kunne dupliseres raskt og driftes fra samme kontrollpanel.

Utfordringer var blant annet:
1. Ikke optimal for søkemotorer (sitemap etc)
2. Manglet priskategorier
3. Mangelt på gode måling av trafikk og konvertering
4. Begrenset kobling mot sosiale medier
5. Begrenset FAQ \ kundesupport
6. Kunder kunne ikke handle via mobil
7. Lav pagespeed score (lang lastetid)
8. Mangel på tilgjengelige funksjoner
9. Ingen blogg

Dette leverte vi:

Med en populær nettbutikk og høy trafikk, er det viktig å beholde kjenteelementer og fremheve de beste kampanjene. Med det nye designet beholdte vi noe av den grønne naturlige stilen men satte et sterkere fokus på plassering og samhørlighet. I designet benyttet vi «the golden spiral» og PHI for å få en bedre symetri for øynene og bedre plassering av viktige elementer. FLYT er nøkkelordet når vi designer helheten (side til side) og kjøpsprosessen. Det skal være mer personlig og mer profesjonelt. En fornyelse av logo vil også gi et nytt løft til designet.

faq-topnav

Innovasjon i brukeropplevelse

Brukeropplevelsen står sentralt i Altshop sin nettbutikkstrategi. Ung eller gammel, vil du raskt forstå hvordan du navigerer deg rett til det du trenger. Vi la til og med opp en visuell guide for å foklare hva alle knappene gjør.

Under finner du noen nevneverdige funksjoner

  • Responsive design
  • Flerspråklig
  • Lag konto med facebook
  • Spesialtilpasset kategorinavigering
  • Filtreringer og tagger
  • Dynamisk toppmeny med floater
  • Søkeassistent
  • Forhåndsvisninger
  • Praktisk navigering
  • Redigerbar minihandlekurv
  • Ønskeliste
  • Sporing av pakke
  • Relaterte produkter
  • Produkomtaler
altshop-auto-search
Når en skriver i søkefeltet vil de mest relevante produktene vises automatisk(dynamisk). Dette gjør det mye raskere å finne det man leter etter uten å klikke gjennom mange sider.
altshop-minicart
Minihandlekurven er tilgjengelig til enhver tid og gir alle mulighetene man trenger for å redigere handelen hurtig også på mobil og tablet.
tilbud-badge
For å spare butikkeier for mye småarbeid og gi mulighet til å planlegge langt i fremtiden kan alle tilbud og kampanjer tidsstyres, og fungerer også sammen med banneren.
altshop-filtrering
Om det ikke var nok med en fremhevet og forbedret søkefunksjon har det blitt enklere å utføre filtrert søk og finne produkter på pris, kategori og en rekke tags.

Skreddersydd banner verktøy

Altshop forstår hva som skal til for å øke salg og gjensalg. To gang i uken kjører de kampanjer som de promoterer på forsiden og i nyhetsbrev. En viktig bit her er jobben som må gjøres regelmessig for å få kampanjen til å se pen ut på forsiden. Det er mange elementer som går igjen, så vi lagde en skreddersydd bannerløsning der butikkeieren kun laster opp et pent bakgrunnsbilde, legger til tekst og voila, et vakket bannerbilde.
altshop-banners

Kraftig salgsmotor for øke trafikk, salg og gjensalg

Salg er mer enn gode tilbud, salg er å gi besøkende en kjøpsopplevelse som frister til gjensalg. Vi satte inn alt vi kunne tenke oss av salgsverktøy, som ble sydd sammen på en delikat måte. Over mange workshops fant vi oppskriften for å øke trafikken, øke konverteringen og antall varer i handlekurven. Her er flere funksjonaliteter vi installerte:

  • Deling og soliale medier
  • Tidsbestemte tilbud og kampanjer
  • Popup vindu for nyhetsbrev
  • Dynamisk produktslidere
  • Forlatt handlekurv e-post
  • Automatiske varelager system
  • Kundeprofiler/Bloggere
  • Avanserte rabattkode oppsett
  • Kvalitetsmerking av produkter
  • Kundelojalitetesprogram (V.I.P kunder)
  • Abonnementsløsninger
  • Internasjonalt tilegnet.

 

Affiliate og reforhandlere får nye muligheter

En viktig bit av Altshop er engasjementet til mange av kundene, som gjerne anbefaler produktene videre. Altshop gjør en utrolig bra jobb med å engasjere Norge i å stille spørsmål til lover og regler mot en rekke produkter som det sies at har stor helsegevinst. Dette gjør at mange ønsker skrive om produkter og opplevelsen av bruken, så vi satte opp en skreddersydd bloggløsning. Bloggen blir fylt opp med gode artikler fra kunder som registrerer en gratis bloggprofil, fra partnere og eieren av Altshop. Når kunder skriver om produkter kan de enkelt knytte produkter i nettbutikken og tjene prosenter av salget. I tillegg kan du registrere deg som affiliate og tjene prosenter av salg som kommer via kampanjebannere og linker som deles.

  • Automatisk oppgradering av kunder til VIP-kunder
  • Omfattende partner/affiliate kontrollpanel for brukere
altshop-affiliate

Oppussing av logo

Logoen var uendret siden den først ble designet for mange år siden. Det var på tide å gi den et lite løft, så vi gjorde nettopp dette uten å miste noe merkevaregjenkjenning.

altshop-oldaltshop-new

x
meny
[gravityform id=»6″ name=»Kontakt» title=»false» description=»false»]

400 500 10